Saturday, November 29, 2014

kesabaran

dia tahu aku terluka,

dia tahu aku berduka,

dia tahu aku kecewa,

dia tahu aku merasa kehilangan,

dia tahu aku tak bermaya bertahan,

dia juga tahu segalanya yang aku rasa,

segalanya yang aku alami dan segalanya yang aku pendam . tapi DIA mahu aku lebih tahu bahawa dia selalu di samping aku walaupun kadang kala aku sendiri yang menjauhinya . leka cuai jatuh sedih aku, yang senang sangat hadir dalam hidup aku . aku tahu semua yang aku hadapi ada hikmah disebaliknya .

mungkin dia nak aku lebih kuat hadapi semua ni sebab dia maha adil maha penyangan sesungguhnya dia tidak akan menguji aku sekiranya aku tidak mampu dan itu satu ujian untuk aku supaya aku lebih matang, lebih bersemangat lebih segalanya tanpa ada sifat mudah putus asa walaupun sebesar zarah sekali pun ia muncul dalam diri aku kerana dia nak aku tahu bahawa dia selalu disamping hamba-hambanya dandia juga maha mengetahui apa yg dirasai oleh hambanya . 

entah mengapa perasaan sedih terlalu mudah untuk aku raskan terlalu mudah muncul dalam diri aku , adakah aku sendiri yang membuatkanya makin parah ataupun aku yang terlalu melayankan perasaan ini . jauh di sudut hati entah , terlalu sesak pemikiran aku . kusut , aku rindukan kebahagiaan bersama . hm rindu , tidak mengapa wahai hati allah sedang menguji mu takkala melihat kesabaran mu untuk menanganinya

0 comments:

Post a Comment

 

LIVE FOR LIFE Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea