Friday, September 17, 2021

random thought

 dalam ruang yang sunyi, terdetik dalam hati dan buatkan aku sedar.

life is not easy but untuk teruskan hidup adalah dengan perlu terima


aku perlu terima perpisahan yang berlaku dalam kehidupan aku

aku perlu terimaa dengan hati terbuka

aku perlu terima dan percaya ketentuan allah

dan aku juga perlu terima diri sendiri sebelum orang lain.


aku ingat ayat ni sampai bila bila

" boleh jadi kau rasa itu terbaik untuk engkau walhal itu tidak, dan boleh jadi yang engkau benci

itu terbaiklah untuk kau"


dan aku percaya hal yang pasti, allah itu perancang yang terbaik

aku juga sedar hal hal yang sekiranya sayang kau itu adalah untuk manusia

mudahnya juga kau tersungkur kemudian hari jika sayang kau pada manusia lebih dari pencipta kau

0 comments:

Post a Comment

 

LIVE FOR LIFE Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea