Wednesday, July 15, 2020

PRECIOUS

 


Dua gambar yang isi nya seumpama permata dalam hidup aku.  Aku cuba untuk terus menghargai setiap orang di sekeliling aku bukan hanya sekadar menghargai mak dan abah malah semua, tanpa dua insan ni, wujudnya kau pun belum pasti. Oh disclaimer: abah putih sebenarnya dari aku tapi sebabkan usia dia sekarang dia suka cycling tu la tu dah mcm arang dah hahaahah. 

    actually, aku rasa tersentuh bila abah pengang tangan aku waktu nak lintas jalan, nampak biasa bagi orang lain tapi bagi aku cukup buat aku rasa kasihnya seorang abah. rasa macam anak kecil yang taktahu melintas jalan hahahah tapi biar aku simpan sini untuk tatapan aku masa akan datang.

Abah, orang mungkin nampak dia garang atau sebagainya.Tapi dalam diam dia ada satu ruang di hati yang benar ikhlas untuk keluarga, cuma orang taktahu. Sehebat mahupun seburuk mana pun orang tua kita, dia tetap keluarga kita. 

Abah tetap abah, yang ada dengan kami dari lahir sehingga sekarang. kami taktahu apa disebalik sukarnya abah mencari rezeki untuk keluarga, untuk kesenangan anak anak abah yang kami rasa sekarang ni. Abah perwatakkan tegas, yang titip beratkan disiplin diri pelajaran dan kerjaya. walaupun abah ni cenggey tapi pandai juga bergurau huhuhu.

Mak tetap juga mak, manusia yang garang tapi lembut yang penting cool. kalau abah dah begitu mak turutkan aja corak apa yang patut di lakar? yang penting tambahan perisa biar semuanya sempurna dimata mereka....hahahaaha mak ni manusia yang aku sendiri suka usik, kalau sehari tak usik tu tipu la. Mak manusia paling cool dari abah walaupun mak dengan abah cenggey tapi risau abah tu amboiii level infinity tapi mak masih dengan cool dia, hahaha abah tak rilek tapi mak terlebih rilek. melengkapi? kehendak tuhan alhamdulillah masih bersama.

Terima kasih atas doa usaha dan segalanya, yang kau kirimkan di setiap hujung solatmu tanpa jemu! semoga pada waktu dan masa yang tepat aku masih berkesempatan berbudi dan berbakti semula untuk abah dan mak.

semoga doa doa mu tidak terputus dan di angkat ke langit tanpa sebarang hisab. dan semoga segala pengorbanan mak dan abah dibalas setimpalnya. AMIIN!

I LOVE YOU MAK ABAH.!

0 comments:

Post a Comment

 

LIVE FOR LIFE Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea