Tuesday, April 14, 2020

FIRST DAY OF DEGREE LIFE

masa result upu keluar aku punya nervous tu allahuuuu sejuk ketaq ketaq nak semak dapat universiti mana. end up cuba juga semak takut nanti abah semakkan hahaha. dah habis semak tengok tengok dapat universiti malaysia pahang and i was like ump ? kenapa, kenapa ump meleset sedikit harapan tu act ump tak ada pun dalam senarai otak ni. just untuk nak penuhkan syarat upu tapi itulah rezeki dapat kat sini, syukur alhamdulilah bukan tak gembira. happy actually sebab aku tak perlu habiskan masa yang lama untuk dapat sambung belajar after diploma. ye allah sangat permudahkan segala urusan aku. lepas dapat tahu dapat sambung mana terus bukak laptop cari details pasal universiti ni dan dalam hati aku rasa ok mungkin ada hikmah kenapa allah letakkan aku dalam situasi sekarang.
( bersangka baik ) 😊. alhamdulillah aku dapat roomate yang baik housemate sekepala. semua benda buat sama sama (auch terharu) walaupun masing masing lain fakulti hiks..

Image may contain: Nurzulaikha Khairul and Tmnseruling Sungai Bakap, people smiling, outdoor
02 september 2018

hi encik khairul qamar, ini masa first day day masa ni lepas ambil kunci rumah and then lepas kemas kemas barang keluar beli barang tambahan tup tup dah sampai masa untuk family aku balik haish! thanks for sending me alhamdulillah allah masih berikan kesempatan untuk merasa parents hantar sambung belajar and this time for my degree.  gambar dengan mak tak ada masa first day ni sebab mak tengah cry hahaha. and abah datang ke aku dan dia cakap eh eka jom selfie jom HAHAH sambil gelak besar. maaf aku pendek so abah kena bongkok kan badan untuk nampakkan muka dalam gambar sebab aku yang pengang camera. kalau abah yang pengan alamatnya nanti jadi gambar emm malas nak cakap hahahaha tapi abah ni ratu selfie juga kalau dengan kawan kawan dia eh maaf raja selfie hahaha. semoga allah bagi kesempatan untuk satu family ni dapat tengok ika and kak anis grad dengan cemerlang untuk degree pulak. amin! dan semoga aku dapat bangga kan family aku for the second time aminn.. semoga doa abah mak mengiringi ika sampai dapat habiskan degree ni dengan baik.



Image may contain: Tmnseruling Sungai Bakap, glasses, outdoor and close-up



abah mintak aku kiss dia dan acah acah candid hahahaah apahal la comel sangat abah aku ni, walaupun dia garang mulut selalu bleber tapi hati baik, risau tu jangan cakap hahahahaha mungkin nanti ika boleh tunjuk kat anak anak ika yang tokwan dia ni macam mana. siapa je taktakut dengan abah dulu sampaikan kalau naik kereta if mak tak ikut berebut semua nak duduk belakang tanak duduk kat sebelah abah banyangkan la macam mananya abah ni hahahah tapi bila dah besar semua masuk universiti ni semua pakat berebut nak duduk depan sampaikan confuse siapa isteri abah sekarang ni hahahaha tak tak gurau aje .



ayat abah selalu cakap kat aku " abah tau ika boleh, orang lain tak nampak tapi abah nampak apa yang depa tak nampak, dan ika buktikan pun kat abah, sikit lagi inshaAllah!" thankyou abah and i loveyou !

0 comments:

Post a Comment

 

LIVE FOR LIFE Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea